South Island - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van soraya - WaarBenJij.nu South Island - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van soraya - WaarBenJij.nu

South Island

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg soraya

15 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Zo na 3 uur met de ferry, aangekomen op het ruige zuider eiland in Picton. Je ziet direct het verschil. Veel ruiger, grote bergen en alles is groen en het is er een stuk kouder. In het noorden was het soms wel 24 graden en nu zelfs 17 fraden.. De volgende dag hebben we de Queen charlotte track gedaan. Een hike door de bossen en je liep langs een prachtig mooi meer. Mooie groene kleuren en het meer had een prachtige groene gloed. De dag daarna zijn we naar het Abel tasman park gegaan en hebben daar een hike gedaan langs de Abel tasman coast track. Een tocht in Marahau. Schitterend. Mooie witte stranden, langs de groene bossen. Daarachter de groen/blauwe zee. Tussendoor heerlijk op de rotsen gezeten en genoten van het mooie uitzicht. Wat voel je je dan vrij en gelukkig zeg. Helaas hadden we op een gegeven moment flinke regen, dus hebben maar een paar uur gelopen. De kiwi's hier waren erg blij met regen, want het was hier erg droog. In het noorden was alles bruin ipv groen omdat het zo droog was. Dit was de 3e dag van het jaar dat het regende. Wij waren natuurlijk niet blij met de regen.
Meer richting het zuiden richting Cape Farewell. Het meest noordelijke puntje van het zuider eiland. Een prachtige klif met blauw water. Je hoorde het ruige water tegen de rotsen klotsen. Hier hebben we uren voor moeten rijden, maar ach Jan mijn reisgenoot wilde het graag.
Doorgereden naar Murchison, de camping waar we gingen overnachten. Daar heb ik een interessante oude vrouw ontmoet. Een gepensioneerde vrouw uit Nederland (Nettie). Helemaal alleen aan t reizen in een busje voor 6 maanden. Geweldig! 'S avonds heb ik heerlijk wijntjes zien drinken met Nettie en we zijn teut naar bed gegaan. Na een goede nachtrust door de wijn; zijn we richting Nelson Lake gegaan. Lake rotorua was echt zo mooi. Je zag de gletsers achter de bergen. Oke het zat er wel vol met zandvlooien en ik werd lek geprikt maar het was echt schitterend. Daarna richting Lake Rotoiti helemaal door de bergen en uiteindelijk had je een prachtig uitzicht over het meer.
Daarna zijn we naar Cape Foulwind gegaan. Een prachtige baai met een woeste zee die tegen de rotsen klotsen.
Eindelijk worden de campings steeds comfortabeler. We rijden nu langs de oostkust en we zitten zelfs met de meeste campings aan t strand. 's avonds de zonsondergang zien en 's morgens mediteren aan t strand. Wat wil je nog meer. Je hebt het hele strand voor jezelf. Er is niemand.
De volgende dag zijn we naar de Fox river gegaan om de cave te zien. Een hele leuke tocht door het bos, met glibberige stenen, 2 rivieren die we moesten oversteken en waar we tot bijna onze knieën in het water stonden, aangezien het zoveel had geregend. Na 1, 5 uur lopen eindelijk aangekomen bij de cave en toen waren we onze zaklamp vergeten. Stom, maar de tocht zelf was al erg leuk.
Meer richting het zuiden zijn we naar de pancakes rocks geweest. Op verschillende plekken had je uitzicht over de zee met rotsen die net als pancakes leken. Grote rotsen aan het strand met de mooie blauwe zee daarachter.
Nou al die tijd heb ik Jan laten rijden en moest ik koken, dus ik was het zat. Ik ben zelf gaan rijden. Ging prima aan de linker kant. Nu hoefde ik niet te navigeren en te koken en rijden is ook hartstikke leuk zo door de bergen. Nou volgende verslag zal vanuit het koude, maar mooie gedeelte van nieuw Zeeland komen.

• 21 Maart 2013 - 10:38

Pa En Ma:

Hoi Soot ,
    We zijn trots op je dat je het zo lang uithoudt zonder te roken nog wel zo verstandig.
    Wat een mooie tochten maak je prachtig hoe je het verteld of ik er bij ben.
    Waren je schoenen wel waterdicht? Natuurlijk.
    Ik hoop dat je wel terug komt want hier is het natuurlijk saai vergeleken bij daar.

Nou pa is de tuin helemaal inbreek vrij aan het maken met prikkeldraad hij slaat een beetje door.
    Vanes komt met Boaz eten Path Thai ga ik maken.
    De zon schijnt vandaag dus lekker 5 graden misschien.
    Leuk ook om je stem te horen ik speel hem vaak af en moet dan een beetje lachen.

Dikke zoen van ma en pa xxxxx

• 21 Maart 2013 - 11:46

Sam:

Heb je goed Soraya, gewoon lekker zelf rijden! moet je toch ook ervaren hebben ;-)
    Ff je foto's checken ben benieuwd naar de pancake rotsen, klinkt grappig!
    Have fun and take care besos

• 21 Maart 2013 - 15:56

Wendy:

Super leuk om te lezen waar je allemaal geweest bent! En wat een ervaring heb jij er straks bij zeg... zo goed!!! Geniet met volle teugen meid! XXXX

• 21 Maart 2013 - 15:58

Wendy:

Enne... Zie dat je een poncho bewaard hebt? ;)

• 22 Maart 2013 - 14:17

Vanessa:

Hey lieverd, Ik ben diep onder de indruk van al je belevenissen. En lees met een dikke vette glimlach jou verhalen....Het is toch ongelooflijk dat jij daar nu echt bent! Wij gaan zo ook even lekker de natuur in en genieten van al het mooie om ons heen. Boaz hoorde jou stem gisteren op ma haar telefoon..kwispelend zocht hij jou. We denken met een warm hart aan jou

• 25 Maart 2013 - 07:46

Dennis:

WAUW!!!!!

• 26 Maart 2013 - 11:14

Marianne:

In 1 woord.... GEWELDIG!! Super zeg, een hele mooie ervaring. Heerlijk dat niets moeten hè, hoofd leegmaken en gewoon genieten van al dat moois. Prachtige foto's meid.
    Leuk om te lezen wat je zo allemaal gedaan en gezien hebt en zo met je mee te reizen.
    Geniet maar van al dit moois, het is een prachtige ervaring! Ik kijk weer uit naar een volgende update... :-)