2e deel zuider eiland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van soraya - WaarBenJij.nu 2e deel zuider eiland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van soraya - WaarBenJij.nu

2e deel zuider eiland

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg soraya

30 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Hallo allemaal, vrolijk pasen! ik kreeg de indruk van een aantal mensen dat t weer tijd werd om wat te schrijven. Dus hier even een update van de laatste week nieuw Zeeland. Hoe meer je naar t zuiden rijdt, hoe mooier het wordt.
Een week waar we veel hikes hebben gedaan. Soms zoveel dat ik er niet goed van werd. Maar we hoeven in ieder geval even niet naar de sportschool, want de beentjes en billen zijn weer goed getraind.
We zijn richting de glaciers gereden waar je totaal een andere omgeving ziet.
Grote bergen met sneeuw daarop. Alleen al prachtig om daar doorheen te rijden.
Plotseling had ik besloten om die dag te gaan skydiven. Want tja. .. als ik dat een paar dagen later zou plannen, zou ik niet meer durven.
Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik ben van 3745 m (12000 voet) uit een vliegtuig gesprongen.
Wat een ontzettende gave ervaring. Zo vrij dat je je voelt en zo bang was ik van te voren.
Als je zo hoog zit en de deur van het vliegtuig gaat open en je moet alleen al met je benen buiten boord, dan voelt dat niet bepaald prettig.
no way back, dus daar ging ik dan. Een vrije val van 45 sec.
Amazing!
Uitzicht op de gletsers, de zee en mount cook, de hoogste mountain van nz.
Eenmaal gedaan en nu zou ik graag weer willen.
De dagen daarna zijn we naar de Fox glacier gelopen. Een van de gletsers van nz.
Met daaromheen allemaal kleine watervallen, grote bergen met ijs daarop.
Erg mooi om te zien.
De next day had ik een hike uitgezocht, de rob roy track.
Een kleine vergissing, want onderweg bleek het een pittige klim te zijn van 1500m omhoog.
Ik was helemaal kapot maar wilde niet opgeven en toch de top bereiken. Dat is ook wel gelukt, maar Jan was inmiddels al beneden omdat hij dat vaker deed.
's avonds zijn vrienden van Jan uit Tsjechie nog gekomen. Daar hebben we lekker met zitten bbq'en.
meer richting Queenstown gereden. The place to be om gekke dingen te doen zoals bungeejumping, skydiven.
Hier heb ik een jet boatride gedaan. Jan wilde geen activiteiten gaan doen, dus ik ben alleen gegaan.
Een stoere speedboot ( shotover jet ) die keihard door de smalle rivieren vaart en dat je bijna tegen de rotsen aankomt en dan ineens draait ie 360 graden. Super leuk om te doen.
Na queenstown te hebben verlaten zijn we richting Te Anau gegaan waar we de Kepler track hebben gedaan.
En ik dacht dat de roy track zwaar was. ... nou dit was 1000m omhoog en hier deed je 4 uur over om alleen boven te komen.
Jan en ik lopen vaak apart van elkaar, omdat de een soms harder loopt dan de ander. Dus ik ben de klim alleen gaan doen. Onderweg nog met een pools meisje gelopen die een backpack van 20 kilo bij zich had. Nou k mocht niet klagen. Eenmaal boven gekomen, zag je de keplers mountains, lake te anau. Het was het waard. Magisch gewoon! Het meer was mooi blauw, de groene bergen en de verschillende kleuren van gras.
'S avonds kon ik niet meer lopen van de spierpijn dus de volgende dag zijn we niet gaan hiken en naar milford sounds gereden.
Het wordt steeds maar mooier onderweg.
De bergen met sneeuw, mirror lake waar je in het meer de bergen ziet weerspiegelen.
In milford hebben we een boottocht gedaan langs de gletsers. Onderweg zagen we zelfs zeehondjes. Echt een stuk of 7 bij elkaar. Heerlijk relaxed gevaren zo'n 2 uur.
Na zo'n dagje varen was ik weer opgeladen en zijn de volgende dag de Key summit alphine track gaan doen.
korte track van 3 uur, maar dit was de mooiste.
uiteraard moest je wel klimmen, maar onderweg zag je allemaal watervalletjes, water wat naar beneden kwam stromen.
Hoe hoger je kwam, hoe mooier.
Hoge bergen met sneeuw daarop, prachtig uitzicht over de bergtoppen.
Hier hebben we lekker onze lunch opgegeten en genoten van het uitzicht.
Als we dit in Nederland hadden, zou ik elke dag omhoog klimmen.
Onze laatste 2 dagen hebben we veel gereden omdat we zo langzamerhand richting Christchurch moeten, aangezien dat nog best een stuk is en overmorgen vertrek ik naar oz.
Onderweg zelfs sea lions gezien op het strand. Echt wel een stuk of 8 bij elkaar.
Nou mijn trip in nz zit er bijna op.
Dus jullie lezen mij wel weer vanuit het warme Australië.
Ik verheug me er erg op om 8 weken door oz te reizen.
bye bye




  • 30 Maart 2013 - 22:38

    Samanmali:

    Vrolijk Pasen lieve Soraay! Wat schrijf je toch leuk en gedetailleerd! Dat skydiven geeft me elke keer kriebels, of ik nou je foto zie of t alleen al lees: dood-eng! Ik zie paar keer het woord sneeuw en denk dan wat fijn dat jij er van kan genieten en dat t wat voorstelt, hier zijn het enkele buien en levert veel frustratie op want yo een witte Pasen? Dat is toch niet leuk, de pasteitjes moeten smeltennnn Hihi ;) goede reis en op naar 8 weken fun in OZ!besos

  • 31 Maart 2013 - 13:01

    Vanessa Belgers:

    Hello lieverd, jij ook zalige paasdagen!! Wat heerlijk om weer te lezen over jou spannende belevenissen. Ik zag in het filmpje dat je goed bang was en toen je in de lucht hing een tevreden en uitgelaten blik had in je ogen...Was een zachte landing moedig van jou Soraya....lefbek dat je bent... Nou, je mag elke dag met ons mee Zijpendaal in daar is het ook prachtig en heuvelachtig...tot de volgende keer scheet..❤

  • 02 April 2013 - 14:49

    Mariane:

    Wauwie, oh meid wat een avontuur zeg, geweldig!
    Uit een vliegtuig springen, oh als ik die foto's zie.... vind het doodeng... Knap hoor dat je dat hebt gedaan.
    De andere foto's en verhaal spreken voor zich, volgens mij geniet je met volle teugen. Het is echt een prachtig land zeg, bijzonder mooie natuur.
    Ik ben heel benieuwd wat je van Ozzie vind en kijk uit naar je verhalen. Goeie vlucht en geniet!

  • 04 April 2013 - 18:00

    Pa En Ma:

    Hoi Soot, erg mooie foto's weer die je gemaakt hebt. Jammer dat het zo ver weg is van Arnhem anders kwam ik je even opzoeken met Ma om zelf te kijken maar we zijn na de laatste reis in feb even uitgevlogen. Leuk idee trouwens dat je weer opgeladen wordt door een boottochtje dat heb ik ook altijd zoals je weet. We wachten je volgende verslag incl foto's met veel belangstelling af.
    Dikke kus Pa en Ma

  • 05 April 2013 - 08:19

    Meel:

    Zoals altijd loop ik weer lekker achter de feiten aan hihi.
    Maar wat een avontuur en wat een foto's zoooo mooi!
    Je bent inmiddels alweer een paar dagen in Ozzie en ben nu al benieuwd naar je stories en pics..
    Super dat je het zo naar de zin hebt! ik mis je wel meid maar....nog maar 8 weken hihi.
    Geniet ze lieve engerd!

    Dikke kus Meel

  • 15 April 2013 - 11:38

    Allard:

    Hoi hoi, mooie verhalen zeg! en dan moet ik de foto's nog openen... Je begrijpt dat als je ooit nog terug komt je een presentie mag geven op je werk; misschien weet je nog te herinneren dat je ooit elke dag ergens naar toe reed in een auto (met net zoveel spullen in de kofferbak als je nu mee hebt). Blijf genieten, Allard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

soraya

Actief sinds 05 Maart 2013
Verslag gelezen: 762
Totaal aantal bezoekers 14703

Voorgaande reizen:

08 Maart 2013 - 23 Mei 2013

Trip to Hong Kong, New Zealand and Australia

Landen bezocht: