eerste 3 dagen in Hong Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van soraya - WaarBenJij.nu eerste 3 dagen in Hong Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van soraya - WaarBenJij.nu

eerste 3 dagen in Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg soraya

09 Maart 2013 | Hong Kong, Tsim Sha Tsui

Zo mijn eerste verslag vanuit Hong Kong. Ik had een kamer geboekt in het Dorsett hotel, wat een schitterend hotel is in Kowloon. Mijn kamer was nog niet klaar, dus ipv kreeg ik een luxere kamer, met een bad, mooi uitzicht en 2 grote bedden en 2 grote flat screens op de 18e etage. Daarna gelijk op pad met de bus, de ferry en de metro. Alles is hier zo groot, maar de afstanden ook. Mijn eerste bezichtiging was The Peak. Hong Kongs hoogste punt, waar je uitzicht had op alle grote wolkenkrabbers. waanzinnig mooi om te zien. cinderella had natuurlijk gelijk slippertjes aangegaan en ben een stuk gaan wandelen om de peak heen. Dit bleek een wandeltocht te zijn van wel 5km. Dat was niet zo prettig met slippertjes aan :-(
's avonds door de stad gelopen, waar je enorme grote warenhuizen hebt met Chanel, Prada, Canon en allerlei andere dure merken.
Om mijn portemonnee te beschermen ben ik alleen een hapje gaan eten.
De volgende dag heb ik de boot gepakt en ben ik naar Lama island gegaan. Een schattig eilandje met allerlei heerlijke vis restaurantjes. Daar heb ik de hele middag op de rotsen bij de zee gezeten en genoten van het mooie uitzicht.
's avonds verse Cocuilles gegeten en slakjes.
De volgende dag ben ik richting Hong Kong park gegaan. Een groot mooi park miden in het centrum en heb daar heerlijk in de zon sashimi gegeten met als toetje een pitahaya, een Aziatische vrucht.
Omdat mijn voeten nog pijn deden door de tocht rondom de peak. Heb ik me lekker laten verwennen met een voet massage.
Nou vanavond richting Auckland en daar zal ik met mijn volgende verslag komen.


  • 11 Maart 2013 - 10:21

    Sammy:

    Cinderella, wie mooi wil zijn moet pijn lijden... maar wat tof allemaal. Erg leuk om te lezen dat je gelijk vanaf het begin zulke leuke dingen doet, ziet, proeft oftewel GENIET! Have fun, goede tussenreizen gewenst en kijk uit naar je bericht vanuit Auckland. Besosss Sam

  • 11 Maart 2013 - 11:31

    Vanessa Belgers:

    Hello lieverd, wat leuk dat ik je zo kan volgen...en mag genieten van al je belevenissen en culinaire ervaringen. Zit in de familie makan maken hahahaaa. Je zal vast iedere avond ontzettend moe zijn van alle indrukken die je op doet, geniet ervan schat en ik blijf je volgen ❤

  • 11 Maart 2013 - 14:35

    Marianne:

    Hey Soraya, Wat leuk je zo te volgen. Ik hoorde al meteen bekende plekjes voorbij komen. Wij hebben Hong Kong aangedaan nadat we van Australië naar huis vlogen. We hebben toen twee dagen in Hong Kong verbleven.
    Super te horen dat je zo geniet. Lekker doen, veel ervaringen opdoen. Ik blijf je volgen :-).
    Liefs

  • 12 Maart 2013 - 20:55

    Melissa:

    Schatje je eerste dagen van je reis zitten erop. Mop slippers hahaha wat zal jij een pijnlijke voeten hebben gehad. Fijn dat je al zo hebben kunnen genieten van al dat heerlijke eten en de zee. Op naar nog meer bijzondere natuur maar vooral avontuur.
    Have fun en we zien je mooie verhalen tegemoet. Ik Mis je!!!!
    Dikke knuf

  • 12 Maart 2013 - 21:28

    Mamma:

    Hoi Raay wat ben ik trots op je zo helemaal in je uppie in zo'n ver land en zo zelfstandig petje af Raay maar mis je wel maar met dit reisverslag ben je toch dichtbij kus ma

  • 13 Maart 2013 - 13:11

    Wendy:

    Ooooh meid, ik ben zo jaloers op je! Wilde dat ik jouw lef had hahaha Superleuk om zo op de hoogte te blijven van alle avonturen die je meemaakt.. GENIET enorm! En doe voorzichtig... liefs XXX

  • 14 Maart 2013 - 17:32

    Mona V Uden:

    Hallo Soraja, zo ben je nog in Nederland en zo ben je in China en nou in Nieuwzeeland
    heerlijk zeg ,leuke foto's .
    Geniet er van daar,ik vind het ook leuk om je te volgen.kus Mona en Theo

  • 17 Maart 2013 - 21:19

    Hafida:

    Hoi Soraya,
    Ik heb eindelijk tijd om voor de eerste keer in te loggen op je reis site: wat tof om zo je reis mee te beleven.Moest wel lachen met het verhaal met je slippers; mij zou hetzelfde overkomen door mijn ijdelheid!
    Zo te lezen ga je echt op ontdekking en zie je ook wat van de stad Hong Kong en mooi dat je ook geniet van de natuur daar en de sfeer in je opneemt.
    Is echt gaaf dat je deze reis nu voor jezelf doet en je niet afhankelijk bent van iemand.
    Take care,xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

soraya

Actief sinds 05 Maart 2013
Verslag gelezen: 1618
Totaal aantal bezoekers 14714

Voorgaande reizen:

08 Maart 2013 - 23 Mei 2013

Trip to Hong Kong, New Zealand and Australia

Landen bezocht: